Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2020

ΟΠΤΙΚΗ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ~ VISUAL DYSLEXIA

 

   Η δυσλεξία είναι συνώνυμο της δυσκολίας εκμάθησης κι επεξεργασίας της γλώσσας, η αδυναμία μεταφοράς του προφορικού σε γραπτό λόγο και αντίστροφα.

    Η οπτική δυσλεξία δεν είναι ένα πρόβλημα που σχετίζεται με την όραση των ματιών, αλλά μια νευρολογική δυσκολία στον εγκέφαλο.

Είναι σημαντικό να ελεγχθεί η όραση από Οφθαλμίατρο, για να βεβαιωθούμε ότι αυτά τα προβλήματα δεν προκαλούνται από τα μάτια.


Ποιες είναι οι δυσκολίες;

 1. Αργή ταχύτητα ανάγνωσης

Ο εγκέφαλος είναι λιγότερο αποτελεσματικός στο να αναγνωρίζει τα σύμβολα γραμμάτων, να ταιριάζει με τους ήχους και να εξάγει την απάντηση.

Αυτό προκαλεί πιο αργή, διστακτική ανάγνωση με πολλά μικρά λάθη.


2. Δυσκολία στην οπτική διάκριση

Τα παιδιά με οπτική δυσλεξία συγχέουν συχνά παρόμοια σχήματα γραμμάτων και λέξεις.

Αυτό θα τους κάνει να κάνουν λάθη κατά την ανάγνωση και την ορθογραφία.

Τα γράμματα και οι αριθμοί μπορούν να γραφτούν από πίσω προς τα εμπρός ή ανάποδα και δεν υπάρχει οπτική αναγνώριση για την διόρθωση του σφάλματος.

Οι πιο συνηθισμένοι αριθμοί που μπερδεύονται είναι 9, 5 και 7.

Αριστερή-δεξιά σύγχυση.

   Αυτή η ίδια δυσκολία με τον προσανατολισμό των γραμμάτων μπορεί να επεκταθεί σε κατευθυντική σύγχυση μεταξύ αριστερού και δεξιού.

3. Μίξη της ακολουθίας των γραμμάτων

Αυτό παρατηρείται συχνότερα στην ορθογραφία. Το παιδί μπορεί να ξέρει πώς να γράφει τη λέξη, αλλά οι πληροφορίες εισέρχονται στον εγκέφαλο με λάθος σειρά.

4. Οπτική Μνήμη - δεν αναγνωρίζει την ίδια λέξη

Η οπτική μνήμη μας επιτρέπει να αναγνωρίζουμε και να θυμόμαστε γράμματα, αριθμούς, σύμβολα και λέξεις. Όπου υπάρχει πρόβλημα με την πρόσβαση στην οπτική μνήμη, ένα παιδί δεν θα θυμάται λέξεις που διάβασε λίγα λεπτά πριν. 


5. Προσπαθεί να συλλαβίσει τις Ομόφωνες Λέξεις 

Τα ομόφωνα είναι λέξεις που ακούγονται ίδιες, αλλά γράφονται διαφορετικά, για παράδειγμα δυσκολεύεται με ομόφωνες λέξεις, όπως: καινός (=νέος), κενός (=άδειος)

6. Δυσκολία αντιγραφής

Αυτή η πρακτική είναι πολύ δύσκολη για ένα παιδί με οπτική δυσλεξία. Η αντιγραφή θα είναι πολύ πιο αργή επειδή μπορεί να θυμηθεί μόνο ένα μικρό μέρος του κειμένου.  Το αντιγραμμένο κείμενο είναι συχνά ανακριβές ή ελλιπές.

7. Λεκτική Ανακολουθία - Αναπήδηση σειρών σε ένα κείµενο 


Προσοχή στον Φωτισμό Εργασίας:

Αντένδειξη είναι οι Λάμπες Φθορίου κατά την Ανάγνωση Κειμένου, όχι μόνο για παιδιά με Δυσλεξία, αλλά για όλους μας.  
  Αυτό οφείλεται στο ότι οι λάμπες φθορίου δεν είναι συνεχούς ροής ρεύματος και κάνουν παύσεις που μπορεί να μη γίνονται αντιληπτές από τα μάτια, αλλά ο εγκέφαλος της αντιλαμβάνεται και έτσι η διαδικασία του διαβάσματος καταπονεί το οπτικό σύστημα. Ωφέλιμο είναι να αντικατασταθούν με λάμπες πυράκτωσης ή καλύτερα με τελευταίας γενιάς Led. Επίσης, οι οθόνες υπολογιστή καθοδικού σωλήνα δημιουργούν ακριβώς τα ίδια συμπτώματα με τις λάμπες φθορίου.

Έτσι λοιπόν, με τα κατάλληλα Οπτικά Φίλτρα & Επιστρώσεις που μπορούμε να εισάγουμε στα Γυαλιά Οράσεως, τον Σωστό Φωτισμό που μπορούμε να τοποθετήσουμε και την Καθοδήγηση Ειδικού Παιδαγωγού, οι μαθησιακές επιδόσεις προοδευτικά μπορούν να βελτιωθούν.












Έρευνα: SensoryBrainVision




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου